یاران آخرالزمانی
یاران آخرالزمانی
سنگری از سنگرهای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و دست نوشته ها و خاطرات
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 27 شهريور 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

خبرگزاری فارس: هزاران نفر از مردم معترض آمریکا در "روز خشم" در این کشور به خیابان های نیویورک آمدند و تظاهرات اعتراض آمیز خود را علیه حاکمیت نظام سرمایه‌داری و بی عدالتی های اجتماعی در آمریکا آغاز کردند.

خبرگزاری فارس: مردم آمريكا در روز خشم خواستار نابودي نظام سرمايه داري شدند

به گزارش فارس به نقل از شبکه "راشاتودی"، هزاران نفر از آمریکاییان معترض روز گذشته به وقت آمریکا (حدود 8 ساعت قبل) تجمع اعتراض آمیزی را نزدیک وال استریت، مرکز بورس آمریکا در شهر نیویورک آغاز کردند تا اعتراض خود را به نظام مالی فاسد موجود در این کشور که به اعتقاد آنها عامل اصلی بحران اقتصادی و بی عدالتی اجتماعی در آمریکاست، اعلام کنند.
 
شرکت کنندگان در این تظاهرات اعلام کردند قصد دارند تمام شب را نیز به اعتراض خود ادامه دهند و از دیگر مردم آمریکا خواستند که امروز یکشنبه و فردا دوشنبه نیز به آنها ملحق شوند.
 
معترضان آمریکایی که در این تظاهرات شرکت کرده بودند، شعارهایی چون "دموکراسی، نه سرمایه‌داری سازی" و "به حاکمیت اغنیا و ثروتمندان پایان دهید" سر دادند.
 
بنا بر این گزارش، سازمان دهندگان این تظاهرات، این تجمع را در خیابان وال استریت نیویورک که مرکز بورس آمریکا است ماه ها پیش برنامه ریزی کرده بودند تا خشم خود را نسبت به حاکمیت "نظامی سیاسی سرمایه‌داری" و همچنین حاکمیت ثروتمندان در این کشور ابراز کنند.
 
این گزارش افزود:‌ این روز، "روز خشم آمریکا" نامگذاری شده بود. برخی نیز این جنبش را جنبش "17 سپتامبر" خطاب می کردند.
 
بر اساس این گزارش، جنبش "وال استریت را اشغال کنید" پیشتر اعلام کرده بود که در نظر دارد تا دست کم 20 هزار نفر را در این تظاهرات گردهم آورد و با ترتیب دادن اعتراضاتی به دور از خشونت وال استریت را برای چندین ماه به تصرف خود در آورد.
 
بنا به اعلام سازمان دهندگان این تظاهرات، آنها از اعتراضات گسترده در مصر، یونان، اسپانیا و ایسلند الهام گرفته بودند. گروه "وال استریت را اشغال کنید" در فیس بوک از طرفداران خود خواسته است تا علیه اشغالگر دموکراسی حقیقی در آمریکا که همان وال استریت است و از آن تحت عنوان "یاغی مالی آمریکا" یاد شده، لشکرآرایی کنند.
 
شرکت کنندگان در این تظاهرات اعلام کردند که "ما نمایندگان 99 درصد مردم ناراضی هستیم که دیگر نمی توانند حرص و فساد 1 درصد دیگر را تحمل کنند".
 
روزنامه "نیویورک تایمز" گزارش کرد: نیروهای پلیس آمریکا بخش اعظمی از وال استریت را مسدود کرده بودند، به همین دلیل معترضان نتوانستند اطراف ساختمان بورس تجمع کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.